Definicja marki – siła marki, strategia marki, funkcja gwarancji marki, co to jest?

Definicja marki - siła marki, strategia marki, funkcja gwarancji marki, co to jest (1)

Każda firma, indywidualny przedsiębiorca oraz osoby, które zajmują się konkretną dziedziną, zawsze chcą być indywidualną jednostką o swojej własnej nazwie oraz znaku rozpoznawalności. 

Sprawdź również – rola opakowań w branży spożywczej.

Pomimo wielu wspólnych cech oraz podobieństw poszczególne przedsiębiorstwa posiadają swoją własną markę wielu produktów. Bez takiego rozwiązania wszystko byłoby takie same. Marka posiada wiele zalet dla firmy oraz daje szansę na rozpoznawalność. Odpowiednie rozreklamowanie swojej marki, może przełożyć się na sprzedażowy sukces. 

Jednak czym jest marka? Co tak naprawdę kryje się pod słowem marka? Sprawdzamy, ponieważ pod tym słowem kryje się wiele złożonych procesów. 

W poniższym artykule opisujemy, co to jest marka, jaka jest definicja marki, siła marki definicje, strategia marki definicje oraz co to jest funkcja gwarancyjna marki. 

Co to jest marka?

Pozornie proste i zrozumiałe słowo przez każdego człowieka, jeżeli zostanie wzięte pod lupę, może okazać się bardziej rozbudowane, niż myślimy. Pytanie, co to jest marka, może wydawać się banalne, jednak jak wytłumaczyć sens marki? 

Marka dla wielu jest serią produktów danego segmentu gospodarki. Możemy rozłożyć to na marki samochodów, które spełniają tę samą funkcję, jednak każde ma swoje indywidualne zastosowania. Marki ubrań, kosmetyków. Pozornie te same produkty, jednak różnią się od siebie zastosowaniem, składem oraz ceną. 

Definicja marki - siła marki, strategia marki, funkcja gwarancji marki, co to jest (1)

Marka własna to z kolei produkty dużych sklepów, które sprzedają wiele rzeczy różnych producentów, ale posiadają swoje własne wyroby oznakowane nazwą sklepu. Robiąc zakupy w dużych centrach handlowych, możemy spotkać kilka sklepów z tymi samymi rzeczami, jednak nasze upodobania do konkretnej marki zawsze kierują nas do miejsca, w którym naszym zdaniem produkty są lepsze. 

Marka definicja

Definicja marki jest szeroko rozbudowaną informacją, która kryje się pod tym słowem. Marka jest częścią każdego przedsiębiorstwa, które oferuje szereg produktów. Logowanie oraz opisywanie różnych dóbr jest markowaniem produktu. Wszystkie znaki graficzne, liczby, litery, symbole oraz loga są marką poszczególnego produktu. 

Załóżmy, że chcecie kupić krem do rąk. Macie konkretne założenie, wiecie, czego chcecie i jakie są wasze potrzeby. Wchodząc do drogerii, poprzez różnego rodzaju marki produktów stoicie przed trudnym wyborem, ponieważ każdy krem konkretnej marki posiada inne zastosowanie. Dodatkowo szata graficzna oraz skład może wprowadzić mętlik w głowie. 

Marka jest tak naprawdę znakiem rozpoznawalnym każdego przedsiębiorstwa. Patrząc na dany produkt logowany znakiem marki, wiecie, gdzie został kupiony oraz kto odpowiada za produkcję tego przedmiotu. Wiele takich samych produktów jest określanych różnymi odrębnymi markami każdego przedsiębiorstwa.

Siła marki – definicja

Definicja siły marki jest jasno określonym terminem. Oddziaływanie na klientów poszczególnych marek jest ściśle rejestrowana przez wszystkie firmy. To jak marka działa na ludzi, wyraża się w jej pozycjonowaniu oraz popularności wśród klientów. 

Jeżeli klienci wybierają częściej produkt pod marką A niż produkty B i C, to znak, że siła marki jest wysoka. Zainteresowanie oraz wybór konkretnej marki jest właśnie jej siłą. 

Jeżeli siła marki jest ogromna, firmy zaczynają ją rozbudowywać, aby klienci nie znudzili się tym samym produktem, wprowadzają unowocześniania, różnego rodzaju aktualizacje produktowe. Tak właśnie rośnie siła marki.

Strategia marki – definicje

Strategia marki jest szczegółowo opracowanym planem działania. Definicja strategii marki jest szeroko rozbudowana. Jeżeli zagłębicie się w najważniejsze aspekty, które wchodzą w strategię marki, zauważycie, że jest to po części psychologiczne, podejście do klienta. Odbiorcy wszelkich dóbr są wzrokowcami oraz bardzo dobrze reagują na różnego rodzaju profity. Podczas planowania strategii marki, sztab pracowników znajduje czułe punkty klientów, aby jak najlepiej trafić z danym produktem.

Strategia marki ma za zadanie określić dany produkt, jasno sprecyzować, do jakiej grupy klientów trafi, kto będzie głównym odbiorcom marki. Dodatkowo strategią marki jest jej skuteczne rozreklamowanie, pokazanie wszystkich zalet. W niektórych dziedzinach strategia marki ma nawet uzależnić odbiorców od poszczególnych produktów znakowanych marką własną. 

Funkcja gwarancyjna marki

Gwarancja na produkt to pewność, że podczas użytkowania produktu przez określony czas, jeżeli dojdzie do jakiejś awarii, producent naprawi urządzenie na własny koszt. Ta definicja jest znana przez wszystkich. Jednak czym jest funkcja gwarancyjna marki? Takie pojęcie jest bardzo rzadko używane podczas zakupów. 

Funkcja gwarancyjna marki jest zadeklarowaniem, które daje producent, że jakość oraz obiecywane cechy danego produktu z marki zostaną utrzymywane. Wprowadzając konkretną markę na rynek, producent nie może po miesiącu czy nawet roku obniżyć jej jakości. Funkcja gwarancyjna marki jasno określa wszystkie wartości wyszczególnione w specyfikacji marki.

Reklama