Ahrefs SEO – co to jest i jak działa?

Codziennie w wyszukiwarkach internetowych jest generowana niezliczona ilość zapytań, a proces ten odbywa się poprzez wpisanie frazy kluczowej w wynikach. Aby użytkownik przeszedł z wyszukiwarki na określoną witrynę, należy znać odpowiednie frazy kluczowe. W związku z tym pojawia się wiele narzędzi, dzięki którym można wygenerować raporty, które dotyczą występowania słów kluczowych oraz jaka jest ich popularność. Jednym z nich jest Ahrefs, w związku z tym w dzisiejszym artykule sprawdzimy co to jest i jak działa.

Sprawdź również – co to jest Google Analitycs?

Do jednych z najpopularniejszych narzędzi do analizy słów kluczowych zalicza się Ahrefs. Przede wszystkim Ahrefs posiada wiele funkcji i poza analizą słów tworzy również odpowiedniki głównych słów kluczowych i pozwala również na przeprowadzenie analizy widoczności w najpopularniejszych mediach społecznościowych:

  • Facebook.
  • Linkedin.
  • Pinterest.
  • Twitter.
  • Google Plus.

Poza analizą słów kluczowych Ahrefs przeprowadza również analizę dotyczącą profilu linkowania. Dzięki tej funkcji powstaje możliwość na to, aby śledzić witryny, z których prowadzą linki zewnętrzne do określonej domeny.

Ahrefs SEO – co to jest i jak działa?

W takim razie, co to jest Ahrefs i jak działa? W tym celu przedstawimy wszystkie funkcje na załączonym obrazku. W wygenerowanym raporcie z Ahrefs zauważyć można wszystkie kluczowe wskaźniki tego portalu. Raport wygenerował informacje, które odnoszą się do wewnętrznego rankingu i tego, jaką pozycję zajmuje strona, dodatkowo widnieją informacje o linkach zwrotnych, ilości odsyłających domen i ruchu organicznym, jaki generuje co miesiąc domena.

Ahrefs SEO - co to jest i jak działa

Co to jest i jak działa Ahrefs? Narzędzie Ahrefs wskazuje istniejącą strukturę linków, która jest zawarta pomiędzy witrynami. Wyróżnia się kilka najważniejszych funkcjonalności, jakie oferuje Ahrefs, są to m.in.:

·   Główny ranking Ahrefs – funkcja ta przedstawia pozycję, jaką zajmuje określona strona internetowa w wewnętrznym rankingu platformy. Dzięki takim parametrom w prosty sposób można dokonać porównania określonej witryny z innymi.

·   URL Rating (UR) – funkcja ta określa efektywność profilu linkowania. Parametr ten określany jest w wartościach od 1 do 100. Im wyższa wartość parametru tym profil linku jest efektywniejszy.

·   Domain Rating (DR) – funkcja ta określa efektywność profilu domeny. Tak jak w przypadku URL Rating, parametr ten określany jest w wartościach od 1 do 100. Im wyższa wartość parametru tym profil linku jest efektywniejszy.

W odpowiedzi na pytanie „co to jest?” Ahrefs to narzędzie, które charakteryzuje się wszechstronnością, ponieważ przyczynia się do efektywniejszego zarządzania określoną stroną. Generuje istotne raporty dotyczące słów kluczowych, a następnie wykonuje analizę ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych, ale i również dzięki niemu można analizować profil linków i kontrolować stan domeny. 

Wojciech Kamiński

Na portalu eFakty24.pl ciągle się rozwija w roli redaktora. Ukończył studia ekonomiczne i budownictwo. Jest na bieżąco z pojawiającymi się nowinkami technologicznymi i trendami modowymi. Poza  rolą redaktora, w wolnym czasie uwielbia spędzać czas na wnikliwej eksploracji Internetu oraz preferuje wymagające gry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.