W przypadku analizy ruchu na stronie internetowej wykorzystuje się Google Analitycs, który w znacznym stopniu pomaga w rozwoju podstron i pozycji w rankingach wyszukiwarek. Google Analitycs pomaga w zarządzaniu działaniami SEO i ruchem, który odbywa się wewnątrz strony.
Sprawdź również – do czego służy Google Search Console?
Co to jest Google Analitycs? Pozyskane informacje z Analitycs mogą znacząco przyczynić się do wzrostu efektywności działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem witryn. Google Analitycs swoją popularność zawdzięcza tym, że umożliwia on zbieranie informacji odnośnie tego, w jaki sposób zachowują się użytkownicy na stronie, czy również w aplikacjach.
Google Analitycs – co to jest i jak działa?
W takim razie, co to jest Google Analitycs i jak działa to niesamowite narzędzie służące do pozycjonowania stron itnernetowych? Na podstawie wykonanego podsumowania raportów z Google Analitycs wskazuje się, ilu użytkowników odwiedziło określoną stronę w wybranym przez nas czasie oraz podsumowanie liczby zdarzeń, czyli tego, czy użytkownicy przechodzą w głąb witryny. Raport zawiera również dane odnośnie czasu rzeczywistego i tego ile użytkowników przebywało na stronie przez ostatnie 30 minut.
Zatem, jak działa Google Analitycs? Przede wszystkim Google Analitycs charakteryzuje się mnogością istotnych funkcji zarządzających, do których zalicza się m.in.:
- Pozyskiwanie podstawowych informacji, które dotyczą ilości użytkowników odwiedzających stronę.
- Informuje o wykonanych działaniach, jakie dokonuje użytkownik wewnątrz strony.
- Współczynnik odrzuceń, czyli informacje o tym ile użytkowników nie dokonało jakiejkolwiek interakcji.
- Czas trwania jednej sesji użytkownika, który przemieszczał się po stronie.
- Dokładnie z jakich miejsc użytkownicy przechodzą na stronę.
- W jakim regionie mieszkają użytkownicy, którzy odwiedzająca stronę.
- Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy, którzy przeglądają określoną stronę internetową.
Zarządzanie informacjami pozyskanymi z Google Analitycs pozwala analitykom SEO na przeprowadzenie wiele istotnych działań w obrębie strony. W ten sposób powstaje możliwość na to, aby poprawić m.in. widoczność witryny w rankingach wyszukiwarek, wskazanie elementów, które zniechęcają użytkowników do podejmowania kolejnych konwersji czy zwróceniu szczególnej uwagi na elementy, które są efektywne. Dzięki wygenerowanym informacjom o zachowaniu użytkowników na określonej stronie można wykonać pewne ulepszenia i usprawnienia, aby zwiększyć w ostateczności stopień konwersji.