Google Analitycs – co to jest i jak działa?

W przypadku analizy ruchu na stronie internetowej wykorzystuje się Google Analitycs, który w znacznym stopniu pomaga w rozwoju podstron i pozycji w rankingach wyszukiwarek. Google Analitycs pomaga w zarządzaniu działaniami SEO i ruchem, który odbywa się wewnątrz strony. 

Sprawdź również – do czego służy Google Search Console?

Co to jest Google Analitycs? Pozyskane informacje z Analitycs mogą znacząco przyczynić się do wzrostu efektywności działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem witryn. Google Analitycs swoją popularność zawdzięcza tym, że umożliwia on zbieranie informacji odnośnie tego, w jaki sposób zachowują się użytkownicy na stronie, czy również w aplikacjach. 

Google Analitycs – co to jest i jak działa?

 W takim razie, co to jest Google Analitycs i jak działa to niesamowite narzędzie służące do pozycjonowania stron itnernetowych? Na podstawie wykonanego podsumowania raportów z Google Analitycs wskazuje się, ilu użytkowników odwiedziło określoną stronę w wybranym przez nas czasie oraz podsumowanie liczby zdarzeń, czyli tego, czy użytkownicy przechodzą w głąb witryny. Raport zawiera również dane odnośnie czasu rzeczywistego i tego ile użytkowników przebywało na stronie przez ostatnie 30 minut.

Google Analitycs - co to jest i jak działa

Zatem, jak działa Google Analitycs? Przede wszystkim Google Analitycs charakteryzuje się mnogością istotnych funkcji zarządzających, do których zalicza się m.in.:

  • Pozyskiwanie podstawowych informacji, które dotyczą ilości użytkowników odwiedzających stronę.
  • Informuje o wykonanych działaniach, jakie dokonuje użytkownik wewnątrz strony.
  • Współczynnik odrzuceń, czyli informacje o tym ile użytkowników nie dokonało jakiejkolwiek interakcji.
  • Czas trwania jednej sesji użytkownika, który przemieszczał się po stronie.
  • Dokładnie z jakich miejsc użytkownicy przechodzą na stronę.
  • W jakim regionie mieszkają użytkownicy, którzy odwiedzająca stronę.
  • Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy, którzy przeglądają określoną stronę internetową.

Zarządzanie informacjami pozyskanymi z Google Analitycs pozwala analitykom SEO na przeprowadzenie wiele istotnych działań w obrębie strony. W ten sposób powstaje możliwość na to, aby poprawić m.in. widoczność witryny w rankingach wyszukiwarek, wskazanie elementów, które zniechęcają użytkowników do podejmowania kolejnych konwersji czy zwróceniu szczególnej uwagi na elementy, które są efektywne. Dzięki wygenerowanym informacjom o zachowaniu użytkowników na określonej stronie można wykonać pewne ulepszenia i usprawnienia, aby zwiększyć w ostateczności stopień konwersji.

Wojciech Kamiński

Na portalu eFakty24.pl ciągle się rozwija w roli redaktora. Ukończył studia ekonomiczne i budownictwo. Jest na bieżąco z pojawiającymi się nowinkami technologicznymi i trendami modowymi. Poza  rolą redaktora, w wolnym czasie uwielbia spędzać czas na wnikliwej eksploracji Internetu oraz preferuje wymagające gry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.