Wartościowy content marketing – co to jest, jak odpowiednio przeprowadzać działania  i kampanie?

W optymalizacji i pozycjonowaniu stron istotną kwestią jest również osiągnięcie wysokiej, długotrwałej popularności strony internetowej. Przede wszystkim internauta, który kliknie w odnośnik strony internetowej w wynikach wyszukiwarki, powinien odnaleźć i zaspokoić swoje potrzeby w postaci uzyskania pożądanych informacji. W związku z tym kluczową rolą staje się treść, którą zawiera określona witryna na danej podstronie. W przypadku, gdy użytkownik, który przeszedł z wyszukiwarki na daną witrynę, a następnie szybko z niej powrócił ponownie do wyszukiwarki, pozostawia po sobie ślad w postaci współczynnika odrzuceń. 

Wyszukiwarki internetowe opierają się na algorytmach, które potrafią zidentyfikować, czy określony użytkownik pozostał na stronie, którą odnalazł w wynikach wyszukiwarek, a następnie jak długo z niej korzystał. W ten sposób zebrane dane oznaczane są jako współczynniki, które określają m.in. natężenie ruchu, które ma miejsce na danej stronie internetowej. Wyszukiwarki internetowe określają i charakteryzują się następującymi współczynnikami:

  • Wyszukiwarki odczytują liczbę przekierowań na witrynę.

  • Łączny czas zaangażowania użytkowników na stronie.

  • Aktywność użytkowników wg kohorty.

  • Zbieranie informacji nt. liczby zdarzeń wewnątrz strony.

  • Częstotliwość, z jaką internauci powracają na określoną stronę internetową.

W związku z tym treść zawarta na stronie, która spełnia wymagania internautów i zaspokaja ich potrzebę, przyczynia się do tego, że użytkownik przebywa dłużej na określonej witrynie, co za tym idzie popularność takiej strony wzrasta. W momencie, gdy użytkownik przebywający na stronie nie znajdzie interesujących go informacji, to powróci z powrotem do wyników wyszukiwarki internetowej, w ten sposób zmniejsza się popularność strony internetowej i wzrasta współczynnik odrzuceń. W ten sposób istotną rolę odgrywa content marketing. Co to jest dokładnie, jak wyglądania kampanie i działania content marketingowe?

Sprawdź również – Pozycjonowanie stron internetowych – SEO – co to znaczy i co to jest? Wikipedia 2022

Content marketingowy – co to jest?

W takim razie, co to jest content marketingowy? Treść, czyli z angielskiego content, obecnie odgrywa kluczowe znaczenie w procesie pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Istotną kwestią jest to, aby treści, które są publikowane na stronie były wartościowe dla użytkowników. Dodatkowo powinny one charakteryzować się unikalnością i wysoką jakością. Wyszukiwarki internetowe wyróżniają się tym, że analizują dokładnie każdą treść, która została umieszczona na stronie, a następnie wykrywają one duplikaty, które zostały skopiowane z innych witryn. W ten sposób określona podstrona nie jest dodawana do indeksu wyszukiwarki, dodatkowo w niektórych przypadkach roboty indeksujące nakładają na taką stronę filtr, który usuwa pozostałe podstrony z indeksu. 

Wartościowy content marketing - co to jest, jak odpowiednio przeprowadzać działania  i kampanie (1)

W odpowiedzi na pytanie, co to jest content marketingowy, w pozycjonowaniu wykorzystuje się również content marketing, czyli strategię, która jest oparta m.in. na komunikacji marketingowej, a jej głównym trzonem są treści, które są ulokowane na określonej witrynie. W tym przypadku do treści zalicza się nie tylko artykuły, czy teksty blogowe, ale i również wszelkie opisy produktowe, rozbudowane animacje i infografiki. Nie ma określonych schematów, kluczową rolę w tej kwestii odgrywa jakość oraz użyteczność dla określonego użytkownik oraz to, aby spełniały stawiane cele przedsiębiorstwa.

Działania content marketingowe

Czym wyróżniają się działania content marketingowe? Treści, które umieszczane są na stronie powinny być również poddawane optymalizacji nie tylko po to, aby były przejrzyste i czytelne dla użytkowników, ale ważne również jest to, aby roboty indeksujące odbierały taką treść jako wartościową i unikalną, która wyczerpuje dany temat po to, aby umieszczać je wyżej w wynikach wyszukiwania. W związku z tym teksty powinny wyróżniać się następującymi czynnikami:

  • Każdy tekst powinien zawierać nagłówki.

  • Tekst powinien być spójny i charakteryzować się poprawnością gramatyczną i stylistyczną, jest to podstawa w działaniach content marketingowych.

  • Stosowane słowa kluczowe powinny pojawiać się w tekście w naturalny sposób.

  • Istotne fragmenty tekstu z punktu widzenia internauty powinny być pogrubione.

  • Treść powinna zawierać przydatne i ciekawe informacje, w ten sposób dobrze skonstruowany artykuł nie tylko wzbudzi zainteresowanie u internauty, ale i również pojawia się możliwość na to, że przejdzie on do kolejnych wpisów co w konsekwencji wydłuży czas zaangażowania na stronie.

Koszty związane z pozyskiwaniem nowych użytkowników maleją w przypadku, gdy ruch w obrębie serwisu wzrasta. W związku z tym działania content marketingowe to bardzo cenna alternatywa dla kampanii płatnych fraz kluczowych, które są prowadzone w wyszukiwarkach.

Czym jest wartościowy content?

Merytoryczna treść, która znajduje się na stronie to jeden z czynników budowania przewagi konkurencyjnej, pośrednio dobrej jakości teksty mają istotny wpływ na pozycjonowanie i w ten sposób rozwija się strategię contentową. Dzieję się tak, ponieważ bardzo często w przypadku, gdy określona treść charakteryzuje się wysoką popularnością, wartościową i jakością merytoryczną, to internauci bezinteresownie dzielą się odnośnikiem do publikacji na innych stronach internetowych. 

Czym jest wartościowy content? W ten sposób generują się dodatkowe wejścia, wzrasta popularność publikacji, a nawet w niektórych przypadkach dochodzi do sytuacji, w której takie odnośniki podnoszą cenne wskaźniki m.in. PageRank, które są brane pod uwagę przez wyszukiwarki internetowe. Dodatkowo stanowią one kotwicę dla robotów indeksujących, dzięki czemu szybciej trafią one na polecaną stronę. W związku z tym odpowiednio przeprowadzona strategia contentowa, które zawiera wysokiej jakości publikacje, przyczynia się do zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwarki internetowej, co w dłuższej perspektywie dochodzi do tego, że samoczynnie wzrasta rozpoznawalność wśród internautów, którzy zajmują się wyszukiwaniem informacji z określoną kategorią. Dodatkowo publikacje charakteryzujące się profesjonalizmem i są niezwykle przydatne dla internatów wpływają w istotny sposób na autorytet określonej marki. W rezultacie internauci będą poszukiwać marek, które będą charakteryzowały się podejściem partnerskim, a publikacje w postaci poradników przyczynią się do rozwiązania różnych problemów. W przypadku artykułów typowo sprzedażowych, które opierają się jedynie i wyłącznie na prezentacji określonego produktu, czy usługi mogą w pewien sposób nie wzbudzać zaufania, a co za tym idzie długofalowych relacji między przedsiębiorstwem, a klientem. Istotną kwestią staje się identyfikacja problemu, a następnie jego rozwiązanie, adresując tym samym wszelkie porady w wartościowej treści.

Sprawdź również – Słowa kluczowe do pozycjonowania – dobór, rodzaje, typy dopasowań, co to są?

Kampanie content marketingowe

Publikacje, które są ulokowane w osobnej kategorii contentowej i przy tym są odpowiednio zaindeksowane w wyszukiwarkach internetowych będą widoczne dla internautów przez cały czas. W ten sposób taki artykuł, który został opublikowany w pierwszym miesiącu powstania witryny będzie generował ruch organiczny w kolejnych. Kluczową kwestią staje się również systematyczne odświeżanie treści dodając tym samym nowe frazy kluczowe i aktualizacje związane z określoną tematyką publikacji,

Wysokiej jakości publikacje przyczyniają się do tego, że powstaje możliwość do wykorzystania określonej sekcji contentowej do skutecznego rozwijania widoczności witryny danej marki na wiele odrębnych grup fraz z długim ogonem. Pomimo ich zdecydowanie mniejszego potencjału wolumenowego będą one mimo wszystko generowały zdecydowaną większość ruchu. Z kolei kategoria blogowa znajdująca się na stronie internetowej zapewnia pewną przewagę nad konkurencja na rynku w przypadku zapytań z reguły istotnych dla internautów, którzy indywidualnie konstruują problemy, a następnie dążą do odnalezienia na nią odpowiedzi w wyszukiwarkach internetowych. Odpowiednio wdrożone sekcje blogowe oferują pewne korzyści związane nie tylko z generowaniem większego ruchu organicznego, pojawia się również możliwość na wykonanie szczegółowej prezentacji określonej oferty, przeprowadzenie wnikliwej analizy, a następnie dogłębne poznanie użytkowników witryny.

Wartościowy content marketing - co to jest, jak odpowiednio przeprowadzać działania  i kampanie (1)

Obecnie strony internetowe są rozumiane jako pewne medium marki, który staje się jednym z głównych źródeł, w których prowadzone są działania związane z contentem marketingowym. Przede wszystkim treści contentowe stają się bardzo ważnym aspektem w procesie pozycjonowania oraz rozwoju witryny internetowej, stają się również pewnym źródłem, w których prezentowana jest pokaźna ilość wartościowej informacji, które potencjalni klienci wyszukują na co dzień, wykorzystując przy tym wyszukiwarki internetowe.

Wojciech Kamiński

Na portalu eFakty24.pl ciągle się rozwija w roli redaktora. Ukończył studia ekonomiczne i budownictwo. Jest na bieżąco z pojawiającymi się nowinkami technologicznymi i trendami modowymi. Poza  rolą redaktora, w wolnym czasie uwielbia spędzać czas na wnikliwej eksploracji Internetu oraz preferuje wymagające gry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.