Wyszukiwarka internetowa Google to obecnie jedno z najbardziej innowacyjnych systemów informatycznych, które charakteryzuje się wysoką inteligencją. Mimo wszystko ze względu na swoją złożoność, roboty indeksujące tej wyszukiwarki nie mogą w pełni zrozumieć zawartości witryny internetowej bez ingerencji człowieka. W związku z tym podczas wdrażania strategii SEO wykonuje się dokładną analizę słów kluczowych, a następnie dobiera takie frazy, na które określona strona internetowa będzie pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek.
Sprawdź również – co to jest Ahrefs?
W przypadku, gdy określone słowa kluczowe zostaną nieodpowiednio dobrane, pozycjonowanie takiej strony może nie przynieść wskazanych efektów. Wbrew pozorom to właśnie odpowiednia analiza słów kluczowych stanowi jedną z ważniejszych kwestii związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. W związku z tym przed rozpoczęciem procesu optymalizacji i pozycjonowania stron wykonuje się audyt SEO i na jej podstawie dostosowuje się właściwe dla określonej strony frazy kluczowe. W dalszej części sprawdzimy, co to jest dokładnie i do czego służy audyt SEO.
Audyt SEO – co to jest i do czego służy?
W takim razie, co to jest audyt Seo i do czego konkretnie służy? Przede wszystkim audyt SEO to zbiór czynności, które mają za zadanie wykonanie szczegółowej analizy określonej strony internetowej, na sam koniec audytu przedstawiany jest raport z podsumowaniem. W trakcie przeprowadzanego audyt SEO bada się główne czynniki, takie jak:
- Widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych. Podstawową czynnością jest sprawdzenie obecnej pozycji w wyszukiwarkach oraz to, na jakie frazy kluczowe jest aktualnie pozycjonowana strona.
- Obecność znaczników meta i title. W tym kroku wykonuje się badanie dotyczące poprawności znaczników meta oraz nagłówków, które określają zgodność z zawartością treści strony internetowej.
- Poprawność adresów URL.
- Odpowiednie wdrożenie nagłówków <h1>…<h2>…<h3>. Audyt SEO określa, czy podane nagłówki są w odpowiedni sposób zastosowane.
- Odpowiedni dobór fraz kluczowych. W trakcie analizy strony ocenia się stopień pojawiających się podstron oraz artykułów. W ten sposób dostosowuje się odpowiednie słowa kluczowe, na które będzie się pozycjonować witrynę.
- Wykorzystywaną grafikę. Określa się to, czy zdjęcia oraz grafika pojawiają się na stronie została odpowiednio wdrożona i to, czy posiada odpowiednie opisy ALT.
- Określenie, czy dana strona internetowa charakteryzuje się responsywnością do urządzeń mobilnych.
W odpowiedzi na pytanie, co to jest audyt SEO i do czego służy, przede wszystkim audyt SEO zbiera szczegółowe informacje odnośnie witryny i wykazuje mocne oraz słabe strony badanego portalu. Na podstawie wykonanego raportu można wdrożyć w życie poprawki i wykryć słowa kluczowe, na które będzie się pozycjonować dana strona pod kątem wyszukiwarki. Audyt SEO to istotny krok w pozycjonowaniu, optymalizacji i doboru słów kluczowych, ponieważ dzięki temu powstaje możliwość na to, aby dostosować wartościowe frazy oraz odpowiednio je dopasować do określonych podstron, które pojawiają się na witrynie.