Audyt SEO –  co to jest i do czego służy?

Wyszukiwarka internetowa Google to obecnie jedno z najbardziej innowacyjnych systemów informatycznych, które charakteryzuje się wysoką inteligencją. Mimo wszystko ze względu na swoją złożoność, roboty indeksujące tej wyszukiwarki nie mogą w pełni zrozumieć zawartości witryny internetowej bez ingerencji człowieka. W związku z tym podczas wdrażania strategii SEO wykonuje się dokładną analizę słów kluczowych, a następnie dobiera takie frazy, na które określona strona internetowa będzie pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. 

Sprawdź również – co to jest Ahrefs?

W przypadku, gdy określone słowa kluczowe zostaną nieodpowiednio dobrane, pozycjonowanie takiej strony może nie przynieść wskazanych efektów. Wbrew pozorom to właśnie odpowiednia analiza słów kluczowych stanowi jedną z ważniejszych kwestii związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. W związku z tym przed rozpoczęciem procesu optymalizacji i pozycjonowania stron wykonuje się audyt SEO i na jej podstawie dostosowuje się właściwe dla określonej strony frazy kluczowe. W dalszej części sprawdzimy, co to jest dokładnie i do czego służy audyt SEO.

Audyt SEO –  co to jest i do czego służy?

W takim razie, co to jest audyt Seo i do czego konkretnie służy? Przede wszystkim audyt SEO to zbiór czynności, które mają za zadanie wykonanie szczegółowej analizy określonej strony internetowej, na sam koniec audytu przedstawiany jest raport z podsumowaniem. W trakcie przeprowadzanego audyt SEO bada się główne czynniki, takie jak:

  • Widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych. Podstawową czynnością jest sprawdzenie obecnej pozycji w wyszukiwarkach oraz to, na jakie frazy kluczowe jest aktualnie pozycjonowana strona.

  • Obecność znaczników meta i title. W tym kroku wykonuje się badanie dotyczące poprawności znaczników meta oraz nagłówków, które określają zgodność z zawartością treści strony internetowej.

  • Poprawność adresów URL.

  • Odpowiednie wdrożenie nagłówków <h1>…<h2>…<h3>. Audyt SEO określa, czy podane nagłówki są w odpowiedni sposób zastosowane.

  • Odpowiedni dobór fraz kluczowych. W trakcie analizy strony ocenia się stopień pojawiających się podstron oraz artykułów. W ten sposób dostosowuje się odpowiednie słowa kluczowe, na które będzie się pozycjonować witrynę.

  • Wykorzystywaną grafikę. Określa się to, czy zdjęcia oraz grafika pojawiają się na stronie została odpowiednio wdrożona i to, czy posiada odpowiednie opisy ALT.

  • Określenie, czy dana strona internetowa charakteryzuje się responsywnością do urządzeń mobilnych.
Audyt SEO -  co to jest i do czego służy (1)

W odpowiedzi na pytanie, co to jest audyt SEO i do czego służy, przede wszystkim audyt SEO zbiera szczegółowe informacje odnośnie witryny i wykazuje mocne oraz słabe strony badanego portalu. Na podstawie wykonanego raportu można wdrożyć w życie poprawki i wykryć słowa kluczowe, na które będzie się pozycjonować dana strona pod kątem wyszukiwarki. Audyt SEO to istotny krok w pozycjonowaniu, optymalizacji i doboru słów kluczowych, ponieważ dzięki temu powstaje możliwość na to, aby dostosować wartościowe frazy oraz odpowiednio je dopasować do określonych podstron, które pojawiają się na witrynie.

Wojciech Kamiński

Na portalu eFakty24.pl ciągle się rozwija w roli redaktora. Ukończył studia ekonomiczne i budownictwo. Jest na bieżąco z pojawiającymi się nowinkami technologicznymi i trendami modowymi. Poza  rolą redaktora, w wolnym czasie uwielbia spędzać czas na wnikliwej eksploracji Internetu oraz preferuje wymagające gry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.